TFF 3. Lig’i şampiyon tamamlayarak 2. Lig’e yükselen 12 Bingölspor’da belirsizlik sürüyor. Kulübün gerçekleştirdiği olağanüstü seçimli genel kurul toplantısında başkanlık ve yönetim kurulu için aday çıkmaması üzerine kongre sonuçlandırılamadı.
12 Bingölspor Kulübü tarafından yapılan açıklamaya göre, 21 Haziran 2026 tarihinde çoğunluk şartı aranmaksızın olağanüstü seçimli genel kurul toplantısı düzenlendi. Sezonu şampiyonlukla tamamlayan Bingöl temsilcisinde yeni yönetimin oluşturulması amacıyla yapılan çağrılara rağmen, resmi olarak hiçbir başkan ve yönetim kurulu adayı başvuruda bulunmadı.
Yönetim krizi nedeniyle tamamlanamayan genel kurulda yaşanan durum tutanak altına alındı. Kulüp tüzüğü ve ilgili mevzuat doğrultusunda, divan heyeti tarafından mevcut yönetime yeniden olağanüstü seçim düzenlemesi amacıyla yetki verildi.
Yeşil-beyazlı kulüpte uzun süredir başkanlık görevini yürüten ve şampiyonluk sürecinde önemli rol oynayan Mehmet Engin Özturan, kongre öncesinde yaptığı açıklamada yeni dönemde aday olmayacağını kesin olarak duyurmuştu. Özturan’ın bu kararının ardından şehirde yeni yönetim arayışları hız kazanmış olsa da genel kurul salonunda kulübe sahip çıkacak bir listenin çıkmaması idari süreci tıkayan en büyük etken oldu.
30 gün içinde yeniden sandığa gidilecek
Mevcut yönetimden yapılan bilgilendirmede, yasal tüzük gereği 30 gün içerisinde yeniden olağanüstü seçimli genel kurul yapılması için çalışmaların vakit kaybedilmeden başlatıldığı bildirildi.
Yeni kongre takviminin önümüzdeki günlerde kulübün resmi sosyal medya hesaplarından kamuoyuna ilan edileceğini belirten yetkililer, Bingöl spor camiasına ve kulüp üyelerine takımı sahipsiz bırakmama ve yönetime talip olma çağrısında bulundu.




